Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2008

Μάθε να αγαπάς αυτό που δεν μπορείς να αλλάξεις.



Σκέψεις, αισθήματα και πεποιθήσεις
που χαρακτηρίζουν άτομα με χαμηλή αυτοεκτίμηση.

Αν οι περισσότερες από τις παρακάτω προτάσεις αντιπροσωπεύουν αυτό που σκέπτεσαι και αισθάνεσαι σημαίνει ότι έχεις χαμηλή αυτοεκτίμηση.

1- Οι περισσότεροι άνθρωποι γύρω μου είναι καλύτεροι από μένα.

2 - Συνήθως κρατώ πράγματα μέσα μου και δεν λέω αυτό που σκέπτομαι ή αισθάνομαι.

3 - Στην παρέα δεν έχω τίποτε σημαντικό να πω.

4- Είναι σίγουρο ότι οι άλλοι με βρίσκουν βαρετό.

5 - Όταν τύχει να με προσβάλλουν χαλάει πολύ η διάθεσή μου.

6 - Δυσκολεύομαι πολύ να πω όχι όταν μου ζητούν κάτι.

7 - Πολλές φορές φοράω προσωπείο για να φαίνομαι καλύτερος.

8 - Συχνά αισθάνομαι ότι οι άλλοι με σχολιάζουν αρνητικά.

9 - Τις περισσότερες φορές τα κάνω θάλασσα με ότι ασχολούμαι.

10 - Δεν αξίζω να με σέβονται και να με αγαπούν.

11 - Αν δείξω τον πραγματικό μου εαυτό οι άλλοι θα με απορρίψουν.

12 - Αν κάποιος-α δείξει ερωτικό ενδιαφέρον για μένα πρέπει να προσπαθήσω πολύ να του -ης αρέσω αλλιώς θα με απορρίψει.

13 - Αν δεν τα καταφέρνω σε κάτι τόσο καλά όσο οι άλλοι αυτό σημαίνει ότι είμαι κατώτερος.

14 - Δυσκολεύομαι να μιλήσω με άτομα του άλλου φύλλου.

15 - Συχνά προσποιούμαι ότι συμφωνώ με τον συνομιλητή μου για να αποφύγω τη διαφωνία.

16 - Μου είναι σχεδόν αδύνατο να διεκδικήσω τα δικαιώματά μου.

17 - Λέω συχνά ψέματα για να αποφύγω τη σύγκρουση.

18 - Ακόμη και η θέα μερικών ανθρώπων μου προκαλεί πολύ άγχος.

19 - Αποφε
ύγω να μιλήσω δημόσια.

20 - Όταν μιλάω στην παρέα πιστεύω ότι οι άλλοι δεν θα δώσουν σημασία σε αυτό που λέω.

21 - Αποφεύγω να εκφράσω το θυμό μου σε άτομα που δεν ανήκουν στην οικογένεια μου.

22 - Όταν τύχει να εκφράσω το θυμό μου χάνω τον έλεγχο και παραφέρομαι.

23 - Για να αισθάνομαι καλά πρέπει οι άλλοι οπωσδήποτε να μου δείχνουν αγάπη και
αποδοχή.

24 - Ποτέ δεν θα γίνω τόσο ικανός όσο θα έπρεπε. Είμαι αποτυχημένος.
www.psyche.gr




Παραδοσιακή αφήγηση των Σούφι.

Μάθε να αγαπάς
αυτό που δεν μπορείς
να αλλάξεις
.

Όταν ήταν νέος ο Νασρεντίν φύτεψε έναν κήπο με λουλούδια. Ανάμεσα στα λουλούδια όμως βγήκαν στον κήπο και άγρια ραδίκια. Θέλοντας να απαλλαγεί από αυτά ο Νασρεντίν ζήτησε τις συμβουλές άλλων κηπουρών από κοντινά και μακρινά μέρη αλλά καμιά γνώμη δεν έφερε αποτελέσματα. Τελικά ο νέος άνδρας ταξίδεψε μέχρι τo παλάτι του Σεΐχη για να ζητήσει τη συμβουλή του σοφού κηπουρού του βασιλιά. Δυστυχώς όμως, είχε ήδη δοκιμάσει όλους τους τρόπους που του σύστησε και αυτός ο κηπουρός.
Έμειναν και οι δύο σιωπηλοί για πολύ ώρα μαζί. Τελικά, ο κηπουρός του βασιλιά κοίταξε τον Νασρεντίν και του είπε: «Λοιπόν … τότε, το μόνο πράγμα που σου προτείνω είναι να μάθεις να τα αγαπάς».





Self-Acceptance with Emotional Freedom Technique (EFT)



2 σχόλια:

mareld είπε...

Πίσω από τις μεγαλύτερες αδυναμίες μας,
κρύβονται οι μεγαλύτερες δυνατότητές μας.

Συγχωρείστε τον εαυτό σας για πιθανόν άστοχες επιλογές του παρελθόντος και δείτε τις σαν ευκαιρίες για μάθηση και αυτοεξέλιξη. Κερδίζοντας την εσωτερική μάχη της αυτοεκτίμησης, είναι σαν να κερδίζετε τη μάχη με τις μεγαλύτερες χαρές της ζωής.

Να περνάτε όμορφα!
Φιλιά και μια αγκαλίτσα!

Αστοριανή είπε...

Μαρέλντ μου,
... αυτός ο εαυτός μας, που μας προδίδει και τον προδίδουμε.
Μάχη από τη πρώτη αναπνοή μέχρι την τελευταία.
Η αιώνια μάχη μας.
Υιώτα,
ΝΥ