Κυριακή, 28 Νοεμβρίου 2010

"Άκου πάντα και μονο, την αληθινή μουσική και μη σταματάς.. όσο μπορείς να την καταλάβεις"..











Μουσική: Ο ρόλος και η σημασία της στην υγεία

Από την εποχή των αρχαίων Ελλήνων μέχρι σήμερα οι φιλόσοφοι, οι ιστορικοί και οι επιστήμονες είχαν επισημάνει το ρόλο και την αποτελεσματικότητα της μουσικής στη θεραπεία πολλών νόσων που επηρεάζουν το σώμα και το ψυχικό κόσμο.

Ήδη ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης είχαν κάνει αναφορές για τη επίδραση που είχε η μουσική για την ίαση των ασθενειών αλλά και για τη βελτίωση της συμπεριφοράς στον άνθρωπο.

Κατά τον πρώτο και δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, η αξία της μουσικής σαν θεραπευτικό μέσο φάνηκε ακόμη περισσότερο όταν πολλοί μουσικοί, επαγγελματίες ή ερασιτέχνες, πήγαιναν στα νοσοκομεία και με τη μουσική τους απάλυναν το σωματικό και ψυχικό πόνο των τραυματισμένων και των βετεράνων.

Η μουσικοθεραπεία μπορεί να είναι πολύ ευεργετική και σε υγιή άτομα. Μπορεί να εφαρμοστεί για τη μείωση του στρες, είτε παίζοντας μουσική είτε ακούγοντας τη, με στόχο τη χαλάρωση ή ακόμη για να συνοδεύει τη σωματική άσκηση.

Με βάση τα ιστορικά δεδομένα και τις εμπειρίες, εγκαταστάθηκε σταδιακά και θεμελιώθηκε η αξία της μουσικοθεραπείας. Σαν αποτέλεσμα από το 1944 στις Ηνωμένες Πολιτείες άρχισαν τα πρώτα προγράμματα εκπαίδευσης μουσικοθεραπευτών.

Οι μουσικοθεραπευτές μαθαίνουν, εκτός από τις βασικές μουσικές δεξιότητες, να εφαρμόζουν διάφορες τεχνικές με βάση τη μουσική, το τραγούδι και το ρυθμό, για να προσφέρουν θεραπευτική ψυχαγωγία και να απαλύνουν το ψυχικό ή σωματικό πόνο σε διάφορες ομάδες ασθενών.

Έρευνες που έγιναν μέχρι σήμερα έδειξαν ότι η μουσικοθεραπεία έχει πολλά ευεργετικά αποτελέσματα στον άνθρωπο:

1. Μπορεί να βελτιώνει την αναπνοή και την αρτηριακή πίεση

2. Σε ασθενείς με χρόνιο πόνο, τους αποσπά την προσοχή, τους επικεντρώνει στη χαρά που τους δίνει η μουσική και τους ανακουφίζει από το πρόβλημα

3. Συμβάλλει στην αυτοπεποίθηση του ασθενούς που είναι μέσα στο νοσοκομείο και του δίνει ένα καλύτερο αίσθημα ελέγχου του εαυτού του

4. Βοηθά τα παιδιά που είναι άρρωστα στο νοσοκομείο ή είναι φοβισμένα και τους επιτρέπει να έχουν μια καλύτερη επικοινωνία με τους γονείς και το περιβάλλον τους

5. Γενικά η μουσικοθεραπεία φαίνεται ότι μειώνει το επίπεδο φόβου, το στρες, την αγωνία και το άγχος

Μέσα στα νοσοκομεία οι μουσικοθεραπευτές μπορούν να εφαρμόζουν τις θεραπευτικές μεθόδους τους σε διάφορες ομάδες ασθενών, σε ενήλικες και παιδιά, προσφέροντας ανακούφιση.

Μέχρι σήμερα δεν έχουν ακόμη διευκρινιστεί με ακρίβεια, οι φυσιολογικοί μηχανισμοί με τους οποίους δρα η μουσική και γιατί επιτυγχάνει τόσα θετικά αποτελέσματα.

Οι έρευνες όμως έδειξαν με βεβαιότητα ότι οι ευεργετικές επιδράσεις της μουσικοθεραπείας είναι πολλές, με αποτελέσματα στις διάφορες πτυχές των προβλημάτων των ασθενών.

Οι ομάδες των ασθενών που μπορούν να επωφεληθούν από τη μουσικοθεραπεία περιλαμβάνουν:

1. Παιδιά, έφηβους, ενήλικες με προβλήματα ψυχικής υγείας

2. Παιδιά με χρόνια νοσήματα, με μαθησιακές δυσκολίες, αναπτυξιακά προβλήματα

3. Ασθενείς με νόσο του Αλτσχάϊμερ

4. Ηλικιωμένους που έχουν διάφορες μορφές μειονεξίας ή γεροντική άνοια

5. Ασθενείς που έχουν υποστεί εγκεφαλικά αγγειακά επεισόδια ή τραυματισμούς του εγκεφάλου

6. Άτομα με ειδικές ανάγκες ή άλλες μορφές σωματικής ή ψυχικής μειονεξίας

7. Άτομα με προβλήματα εθισμού σε εξαρτησιογόνες ουσίες

8. Ασθενείς που πάσχουν από χρόνιο ή οξύ πόνο

9. Γυναίκες κατά τη διάρκεια του τοκετού

Για να επωφεληθεί ένας ασθενής από τη μουσικοθεραπεία δεν χρειάζεται να έχει ιδιαίτερες μουσικές ικανότητες.

Παράλληλα δεν υπάρχει μια ιδιαίτερη μορφή μουσικής η οποία είναι περισσότερο αποτελεσματική από μια άλλη. Όλα τα είδη μουσικής μπορούν να χρησιμοποιηθούν και να είναι αποτελεσματικά στην βελτίωση της ζωής κάποιου ασθενούς.

Οι προτιμήσεις του ασθενούς, οι εξατομικευμένες συνθήκες και ανάγκες θεραπείας θα καθορίσουν το είδος της μουσικής και τις τεχνικές της μουσικοθεραπείας που θα εφαρμόσει στην κάθε περίπτωση ο θεραπευτής.

Συνήθως οι μουσικοθεραπευτές αξιολογούν τη συναισθηματική και σωματική κατάσταση του ασθενούς όπως επίσης και το επίπεδο επικοινωνίας που έχει.

Ανάλογα με την περίπτωση είτε εξατομικευμένα είτε μέσα στα πλαίσια μιας ομάδας ασθενών, οργανώνουν συναντήσεις με στόχο το τραγούδι, τη μουσική, την απαγγελία, το διάβασμα και την ανάλυση των στίχων.
Τραγουδούν μαζί, επαναλαμβάνουν τα επιτυχημένα ρεφρέν από δημοφιλή τραγούδια, αυτοσχεδιάζουν, παίζουν μαζί απλά όργανα που είναι μέσα στις ικανότητες των περισσοτέρων.

Η μουσικοθεραπεία μπορεί να προσφερθεί μεταξύ άλλων, μέσα σε νοσοκομεία, σε γηροκομεία, σε ιδρύματα για άτομα με ειδικές ανάγκες, εξατομικευμένα στο σπίτι του ασθενούς, μέσα στα πλαίσια προγραμμάτων εναντίον των ναρκωτικών και του αλκοολισμού, σε κέντρα ημερήσιας φροντίδας, σε ψυχιατρικές κλινικές.

Αναμφίβολα η μουσικοθεραπεία απαλύνει τον πόνο των ασθενών, βελτιώνει την ποιότητα ζωής τους και αυξάνει την αυτοπεποίθηση τους.

Οι επιδράσεις της, είναι καρποφόρες σε διάφορα επίπεδα ανάλογα με την κατάσταση του ασθενούς. Η εφαρμογή της πάνω σε συστηματική βάση είτε μέσα στα νοσοκομεία είτε κάτω από άλλες συνθήκες στις οποίες μπορεί να βρίσκεται ένας ασθενής, βελτιώνει τη σωματική και ψυχική του υγεία.

Βιβλιογραφία:
1. American Music Therapy Association
2. Canadian Association for Music Therapy



Είναι γνωστό ότι η καρδιά του σύγχρονου ανθρώπου επιβαρύνεται καθημερινά από το άγχος, τη μόλυνση του περιβάλλοντος και έναν αριθμό άλλων παραγόντων που έχουν σχέση με την ποιότητα ζωής. Μέσα σε όλα αυτά όμως υπάρχει και ένας «σύμμαχος» της καρδιάς μας που μπορεί να συμβάλλει στην βελτίωση της υγείας μας. Κι ο σύμμαχος αυτός δεν είναι άλλος από τη μουσική!

Το ότι η μουσική επιδρά άμεσα στον ψυχισμό μας και συνεπώς στην υγεία μας είναι «κοινό μυστικό» εδώ και καιρό. Τώρα όμως κάποια πειράματα μελέτησαν ειδικότερα την επίδραση διαφόρων ειδών μουσικής πάνω στην ανθρώπινη καρδιά και τα αποτελέσματα αποδείχθηκαν ενθαρρυντικά για τους... μουσικόφιλους, καθώς κάποια είδη μουσικής φαίνεται ότι βοηθάνε στην καλή λειτουργία της καρδιάς και γενικότερα του κυκλοφοριακού συστήματος.

Τα πειράματα διεξήχθησαν σε 24 νέους, άντρες και γυναίκες. Από αυτούς οι μισοί ασχολούνταν με τη μουσική τουλάχιστον για 7 χρόνια παίζοντας κάποιο μουσικό όργανο, ενώ οι άλλοι μισοί ασχολούνταν με τη μουσική απλά ως... ακροατές. Όλοι αυτοί κλήθηκαν να ακούσουν διάφορα είδη μουσικής σε τυχαία σειρά, ενώ παράλληλα καταγράφονταν με κατάλληλο εξοπλισμό η καρδιακή και αναπνευστική τους λειτουργία.

Τα ακούσματα ήταν πολλά και διάφορα: ινδική κλασσική μουσική ("raga"), απαλή κλασική (όπως η 9η συμφωνία του Μπετόβεν), ραπ ("Red Hot Chilli Peppers"), πιο έντονη κλασική (πχ Βιβάλντι), «τέκνο» αλλά και Anton Webern (αργή «δωδεκαφωνική» μουσική).

Τα αποτελέσματα ήταν θαυμαστά και έδειξαν ότι ο τρόπος επηρεασμού της καρδιοαναπνευστικής λειτουργίας δεν εξαρτιόταν από το είδος της μουσικής αλλά από τον ΡΥΘΜΟ! Γρήγοροι και πιο σύνθετοι ρυθμοί επιτάχυναν τον καρδιακό ρυθμό και την αναπνοή (άσχετα από το είδος μουσικής όπως είπαμε!) ενώ αργοί και «στοχαστικοί» ρυθμοί χαλάρωναν και επιβράδυναν την καρδιο-αναπνευστική λειτουργία. Ειδικά η ινδική μουσική "raga" ήταν αυτή με την οποίοι επιτυγχάνονταν η μεγαλύτερη επιβράδυνση !

Επιπλέον, οι επιδράσεις ήταν πιο άμεσες και ισχυρές στους εκπαιδευμένους μουσικούς, μάλλον εξαιτίας της ικανότητας συγχρονισμού της αναπνοής τους με τα μουσικά κομμάτια.

Όλα αυτά δείχνουν ενθαρρυντικά για τη χρήση της μουσικής σαν βοηθητικό μέσο σε καρδιακές ασθένειες αλλά και προσδίδουν μεγαλύτερη εγκυρότητα στη μουσικοθεραπεία σαν εναλλακτική μέθοδο ιατρικής.

Γίνεται λόγος ακόμα και για χρήση της μουσικής με σκοπό τη βελτίωση αθλητικών επιδόσεων. Εξάλλου δεν είναι η πρώτη φορά που αποδεικνύεται ότι η μουσική, σαν ένα είδος δόνησης, επιδρά τόσο στην ενεργητικότητα, την υγεία και την ανάπτυξη ανθρώπων, ζώων αλλά και των φυτών !

Μετάφραση www.esoterica.gr



Μέθοδος Τοματίς: Κάν’ το όπως η Κάλλας!

Μαρία Κάλλας, Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Στινγκ, Ζυλιέτ Μπινός, Ρόμι Σνάιντερ, Μπενιαμίνο Τζίλι... Τι κοινό έχουν όλοι αυτοί; Ακολούθησαν το πρόγραμμα ηχοθεραπείας του Άλφρεντ Τοματίς για να βελτιώσουν τη φωνή τους! «Τραγουδάμε με το αυτί μας, αφού η φωνή περιέχει μόνο τις αρμονικές που αυτό ακούει», υποστήριζε ο Άλφρεντ Τοματίς, που γεννήθηκε το 1920 στη Νίκαια της Γαλλίας και σπούδασε Iατρική στο Παρίσι. Ειδικεύτηκε στην Ωτορινολαρυγγολογία και στη Φωνιατρική και ανέπτυξε τη μέθοδο Ακουστικο-Ψυχο-Φωνολο­γίας, γνωστή ως «μέθοδο Tοματίς», η οποία αποτελεί μια διαγνωστική και θεραπευτική μέθοδο που βελτιώ­νει την ικανότητά μας να ακούμε και να επικοινωνούμε.

Το αυτί και η φωνή

Ο Τοματίς, έπειτα από πολυετή έρευνα, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το αυτί, σε συνεργασία με το κεντρικό νευρικό σύστημα, ελέγχει την παραγωγή της φωνής. Μάλιστα, το 1953, παρουσίασε την έρευνά του στη Γαλλική Ακαδημία Επιστημών, στην οποία και καθιερώθηκε ο νόμος με την ονομασία «Φαινόμενο Τοματίς». Σύμφωνα με το νόμο αυτόν, «η φωνή περιέχει μόνο τις αρμονικές και τις συχνότητες που ακούει το αυτί» ή, με άλλα λόγια, η φωνή περιέχει τους ήχους που μπορεί να ακούσει το αυτί. Έτσι, όσο βελτιώνεται η ακοή μας, τόσο βελτιώνεται και η φωνή μας.

O Tοματίς απέδειξε τη σημαντική επίδραση που έχει στην ψυχική μας ισορροπία, αλλά και στη σωματική μας υγεία, το να ακούμε συνειδητά τους ήχους και να κατανοούμε το περιεχόμενό τους.

Ενεργητική ακρόαση

Το ότι ακούμε καλά, ότι δηλαδή το αυτί μας ως όργανο ακοής λειτουργεί σωστά, δεν σημαίνει ούτε ότι είμαστε καλοί ακροατές ούτε ότι αντιλαμβανόμαστε σωστά τα «μηνύματα» που δεχόμαστε από το περιβάλλον μας. Σύμφωνα με τον Τοματίς, βασική λειτουργία του αυτιού δεν είναι η παθητική ακοή, αλλά η ενεργητική ακρόαση. Με άλλα λόγια, το αυτί μας πρέπει να μπορεί να επιλέγει, να επεξεργάζεται και να οργανώνει ιεραρχικά τους ήχους (ηχητικά κύματα) που φτάνουν σε αυτό. Όταν οι διαδικασίες αυτές δεν γίνονται σωστά, τότε ξεκινάνε προβλήματα, όπως η δυσκολία στην επικοινωνία.

Πώς εφαρμόζεται η μέθοδος

Το τεστ ψυχοακουστικής διερεύνησης, το οποίο μετρά την ικανότητα του αυτιού να ακροάται και βρίσκει τις ενδεχόμενες δυσλειτουργίες του, είναι η πρώτη εξέταση σε ένα κέντρο Ακουστικο-Ψυχο-Φωνολογίας. Με βάση το τεστ αυτό και ένα πλήρες ιατρικό ιστορικό, ο ειδικός αποφασίζει πώς θα διαμορφωθεί η θεραπεία, η οποία εστιάζει στην εξάσκηση του αυτιού με τη βοήθεια μιας συσκευής που ονομάζεται «ηλεκτρονικό αυτί» και λειτουργεί σαν ένα ιδανικό ανθρώπινο αυτί. Μέσα από ακουστικοφωνητικές ασκήσεις, όπου χρησιμοποιούνται ειδικά επεξεργασμένες μαγνητοταινίες με μουσική του Μότσαρτ και άλλων μουσικών, με ήχους της φύσης, με κείμενο, ο ειδικός προσπαθεί να πετύχει την επανεκπαίδευση του αυτιού μας.

Επικοινωνούμε… ακούγοντας

Το αυτί αποτελεί «προϋπόθεση» για τη σωστή βιολογική, νοητική και ψυχολογική ανάπτυξή μας, καθώς συντονίζει τις κινήσεις του σώματός μας, ελέγχει την ισορροπία, το μυϊκό τόνο, είναι απαραίτητο για να χρησιμοποιήσουμε το λόγο και επηρεάζει τη φώνηση, άρα και την επικοινωνία με τους γύρω μας. Η μέθοδος Τοματίς ασχολείται με τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στο αυτί και τη φωνή, άρα ανάμεσα στην ακρόαση και την επικοινωνία. Μας μαθαίνει επομένως πώς να επικοινωνούμε πιο αποτελεσματικά με το περιβάλλον μας. Πρόκειται για μια παρέμβαση νευρολογική, γι’ αυτό μιλάμε για ηχοθεραπεία και όχι για μουσικοθεραπεία.

Τα οφέλη της αγωγής

Μαθησιακές δυσκολίες Η μέθοδος Τοματίς, σε συνδυασμό με το κατάλληλο παιδαγωγικό υλικό, μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της δυσλεξίας, της υπερκινητικότητας, της δυσκολίας στην κατανόηση μαθηματικών ή αφηρημένων εννοιών, καθώς και της προφορικής και γραπτής έκφρασης.
Παθολογία φώνησης και λόγου Το πρόγραμμα μπορεί να εφαρμοστεί σε όσους παρουσιάζουν προβλήματα όπως τραυλισμό, δυσαρθρίες, δυσλαλίες, πολύ δυνατή ή πολύ χαμηλή ομιλία, με την προϋ­­πόθεση ότι δεν υπάρχει κάτι το παθολογικό στο λάρυγγα ή το αυτί.
Ψυχολογικά προβλήματα Το θεραπευτικό πρόγραμμα απευθύνεται επίσης σε νέους και ενηλίκους που υποφέρουν από άγχος, φοβίες, έλλειψη εμπιστοσύνης στον εαυτό τους, έλλειψη ενεργητικότητας και αδιαφορία για το τι συμβαίνει γύρω τους.
ηλικιωμένοι Με το πέρασμα των χρόνων, η ακουστική μας ικανότητα μειώνεται. Αν και η απώλεια ακοής δεν αποκαθίσταται, με τη μέθοδο Τοματίς μπορεί να βελτιωθεί η ανταπόκριση στο ακουστικό ­φάσμα που διατηρείται. Επιπλέον, περιορίζονται η ­μυϊ­κή αδυναμία και η αστάθεια.
έμβρυα Μέσα από τη διοχέτευση ειδικών ηχητικών ερεθισμάτων στο ενδομήτριο περιβάλλον, ενεργοποιείται το αυτί του εμβρύου, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την καλύτερη ψυχοκινητική ανάπτυξη του παιδιού.
τραγουδιστές, ηθοποιοι, μουσικοι Το πρόγραμμα ενδείκνυται για μουσικούς, τραγουδιστές, ηθοποιούς, παρουσιαστές, δικηγόρους και γενικά όσους επιθυμούν να βελτιώ­σουν τη μουσικότητα και το ­ηχόχρωμα της φωνής τους ή να αποκτήσουν καλή άρθρωση.
εκμάθηση ξένων γλωσσών Κάθε γλώσσα έχει τις δικές της χαρακτηριστικές συχνότητες. Έτσι, για να μπορεί κάποιος να τη μιλήσει σωστά, πρέπει πρώτα να την έχει ακούσει σωστά.
Για όλους! Η μέθοδος Τοματίς μπορεί να βοηθήσει όποιον δυσκολεύε­ται να συγκεντρωθεί, υποφέρει από προβλήματα μνήμης, αυτοεκτίμησης ή αντιμετωπίζει προβλήματα οργάνωσης και παραγωγικότητας. H ηχοθεραπεία μπορεί να λειτουργήσει και ως συμπληρωματική θεραπεία, βοηθώντας στην αντιμετώπιση πιο σοβαρών περιστατικών (εγκεφαλικό επεισόδιο, κρανιοεγκεφαλική κάκωση).

Το ξέρατε;

• Όταν μιλάμε, ακούμε τον εαυτό μας μέσα από τα αυτιά μας και μέσα από τις δονήσεις των οστών μας, γι’ αυτό και όταν ακούμε τη φωνή μας ηχογραφημένη δεν την αναγνωρίζουμε, καθώς η αγωγιμότητα των οστών δεν αναπαράγεται.

• Για να διαβάσουμε σωστά, βασική προϋπόθεση είναι τα μάτια και τα αυτιά να εργάζονται ταυτόχρονα και, όταν τα μάτια διαβάζουν ένα γράμμα, τα αυτιά να αναγνωρίζουν τον αντίστοιχο ήχο. Όταν μάτια και αυτιά δεν συγχρονίζονται, τότε ο ήχος δεν αντιστοιχεί στο σωστό γράμμα και από το κείμενο δεν βγαίνει το νόημα που πρέπει.
της Μαρίας Παπαδοδημητράκη



Συμβουλές για μαμάδες

Κρατήστε κοντά σας το νεογέννητό σας όσο περισσότερο μπορείτε και οπωσδήποτε μέχρι και τον πέμπτο μήνα. Ωσπου να περάσει το βρέφος από την οστέινη στην αέρινη ακοή, βρίσκεται σε μια «επικίνδυνη σιωπή». Τότε χρειάζεται τη σιγουριά και την ασφάλεια της σωματικής επαφής. Υπάρχουν ερευνητές που ισχυρίζονται ότι τα βρέφη που βρίσκονται σε σταθμούς, πριν από τα τρεισήμισι χρόνια τους, χάνουν τη βασική εμπιστοσύνη στον εαυτό τους. Οι περισσότερες μητέρες δεν συνειδητοποιούν πόσο η φωνή και το εννοιολογικό περιεχόμενο του λόγου τους «εκνευρίζουν» τα παιδιά τους. Ηχογραφήστε τη φωνή σας, ίσως σας βοηθήσει να συνειδητοποιήσετε γιατί συχνά δεν σας ακούνε καν…





ΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ

Έφυγα τόσο ξαφνικά και δεν βρήκα
το χρόνο να χαιρετήσω μια στιγμούλα,
που γίνεται πιό μικρή αν ένα φως
την καρδιά σου διαπερνά.
*****
Το ουράνιο τόξο είναι το μήνυμα της αγάπης μου
ίσως κάποια μέρα να μπορέσει να σ'αγγίξει
και με το χρώμα του να μπορέσει να σβήσει
το πιό ταπεινό και ερημικό σκοτάδι.
****
Μοιάζω πιά σαν το ήλιοβασίλεμα
και μιλώ σαν τα φύλλα του Απρίλη
θα ζώ μέσα σε κάθε ειλικρινή φωνή,
με τα πουλιά ζει πιά το τραγούδι μου
και τα πιό όμορφα κι αληθινά μου λόγια
με τη σιωπή θα φέρνουν την ουσία τους.
***
Πόσα πράγματα δεν είχα καταλάβει
που έμοιαζαν σαν άστρα που πέφτουν
και πρέπει τώρα να σου ομολογήσω
ότι είναι για μένα μια απέραντη ευχαρίστηση
να κουβαλώ μαζί μου
αυτές τις βαρειές μου βαλίτζες.
***
Μου λείπεις αλήθεια τόσο..φίλε αγαπημένε
κι είχαμε τόσα πολλά να πούμε ακόμα
άκου πάντα και μόνο, την αληθινή μουσική
και ψάξε πάντα... όσο μπορείς να την καταλάβεις.
***
Σαν το λυκόφως μοιάζω πιά
και μιλώ σαν τα φύλλα του Απρίλη
θα ζώ μέσα σε κάθε ειλικρινή φωνή,
με τα πουλιά ζει πιά το τραγούδι μου
και τα πιό όμορφα και αληθινά μου λόγια
με τη σιωπή θα φέρνουν την ουσία τους.
***
Μου λείπεις αλήθεια τόσο.. φίλε αγαπημένε
κι είχαμε τόσα πολλά να πούμε ακόμα
άκου πάντα και μόνο την αληθινή μουσική
και ψάξε πάντα... όσο μπορείς να τη καταλάβεις.
Άκου πάντα και μονο, την αληθινή μουσική
και μη σταματάς.. όσο μπορείς να την καταλάβεις
Στίχοι: Mogol
Τραγουδά: Adriano Celentano
Trad. Lunapiena






5 σχόλια:

mareld είπε...

Αν ο Θεός μου δώριζε ένα κομμάτι ζωή, θα ντυνόμουν λιτά, θα ξάπλωνα μπρούμυτα στον ήλιο, αφήνοντας ακάλυπτο όχι μόνο το σώμα αλλά και την ψυχή μου.

Θεέ μου, αν μπορούσα, θα έγραφα το μίσος μου πάνω στον πάγο και θα περίμενα να βγει ο ήλιος. Θα ζωγράφιζα μ’ένα όνειρο του Βαν Γκογκ πάνω στα άστρα ένα ποίημα του Μπενεντέτι κι ένα τραγούδι του Σερράτ θα ήταν η σερενάτα που θα χάριζα στη σελήνη. Θα πότιζα με τα δάκρια μου τα τριαντάφυλλα, για να νοιώσω τον πόνο από τ’αγκάθια τους και το κοκκινωπό φιλί των πετάλων τους

Από την αποχαιρετιστήρια επιστολή του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες

mareld είπε...

"όσο λιγότερη φασαρία κάνεις τόσο περισσότερα μπορείς να ακούς"

mareld είπε...

"Είναι καλύτερα να χάσεις την ζωή σου μέσα στην αναζήτηση παρά να μαραίνεσαι μέσα στην δυστυχία"

mareld είπε...

"Αν περπατάς, απλώς περπάτα-
αν κάθεσαι, απλώς να κάθεσαι.
Ότι και αν κάνεις μην ταλαντεύεσαι"

mareld είπε...

"Καταδιώκοντας το Φως θα απωλέσεις την πηγή του"