Παρασκευή, 28 Νοεμβρίου 2008

Οκτώ τρόποι να ακονίσετε τις διανοητικές σας ικανότητες..



Οκτώ τρόποι να ακονίσετε τις διανοητικές σας ικανότητες

Ένας από τους σημαντικότερους εχθρούς των διανοητικών μας ικανοτήτων είναι το στρες που βιώνουμε σε καθημερινή βάση. Είτε ένα πολύ έντονο γεγονός που προκαλεί στρες είτε πολλοί μικρότερης έντασης στρεσσογόνοι παράγοντες σε καθημερινή βάση είναι δυνατό να επηρεάσουν τις διανοητικές λειτουργίες.

Το αποτέλεσμα είναι ότι άνθρωποι έξυπνοι, ικανοί, συχνά σε υψηλές θέσεις ή με σημαντικά καθήκοντα, να μη μπορούν να λειτουργήσουν σε απλά έργα, τα οποία αντιμετώπιζαν με τις διανοητικές τους ικανότητες στο παρελθόν. Οι διανοητικές αυτές δυσκολίες μπορεί να εντοπίζονται στη μνήμη, στην προσοχή και συγκέντρωση, στη διανοητική «θολούρα» και μπέρδεμα και στην οργάνωση.

Ερευνητικά δεδομένα πολλών ετών δείχνουν ότι αυτές τις δυσκολίες μπορεί κανείς να τις ξεπεράσει «ακονίζοντας» τις διανοητικές του ικανότητες και την αντίληψή του, ενώ παράλληλα μειώνει το στρες.




1. Κρατήστε Ημερολόγιο

Έρευνες δείχνουν ότι το να κρατάει κανείς ημερολόγιο έχει σημαντικά οφέλη σε διάφορους τομείς, όπως την ανακούφιση από το στρες αλλά και τη μείωση επεισοδίων σε ιατρικές καταστάσεις όπως είναι το άσθμα. Γράφοντας ημερολόγιο βοηθά κανείς τον εαυτό του να βελτιώσει την ικανότητα σκέψης του και να δημιουργήσει μια καλύτερη ζωή.




2. Ενδυναμώστε με έναν υπνάκο

Όταν κανείς δεν κοιμάται αρκετές ώρες (πράγμα συνηθισμένο για πολλούς ανθρώπους), έχει μειωμένες διανοητικές λειτουργίες και καθυστερημένες αντιδράσεις, αντίστοιχες με αυτές ενός μεθυσμένου οδηγού! Όταν μπορεί κανείς να κοιμηθεί για 30 λεπτά μέσα στην ημέρα, στην ουσία ενδυναμώνει όχι μόνο τη φυσική αλλά και τη διανοητική του κατάσταση.



3. Μειώστε την αρτηριακή πίεση

Πληθώρα μελετών δείχνει ότι υπάρχει συσχέτιση ανάμεσα στην υψηλή αρτηριακή πίεση και τη χαμηλή διανοητική απόδοση, όχι μόνο σε άτομα της τρίτης ηλικίας, αλλά και σε πολύ νεότερης ηλικίας πληθυσμό. Σωστή δίαιτα, άσκηση και μείωση του στρες μπορούν να συντελέσουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και, επομένως, να δημιουργήσουν το κατάλληλο έδαφος για κοφτερές διανοητικές ικανότητες.




4. Τα οφέλη του διαλογισμού

Ο διαλογισμός είναι μια πρακτική που προέρχεται από τις φιλοσοφικές παραδόσεις της Ανατολής και δεν αποτελεί κάποια θρησκεία από μόνος του (αν και έχει χρησιμοποιηθεί ως πρακτική σε διαφορετικές μεταξύ τους θρησκείες). Ερευνητικά πειράματα σε εργαστήρια δυτικών χωρών δείχνουν ότι αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους τρόπους για να εκγυμνάσει κανείς το νου και την ψυχή του, να μειώσει το στρες και να δρέψει και πολλά άλλα οφέλη στον τομέα της ψυχικής και σωματικής υγείας. Υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί τρόποι για να προσεγγίσει κανείς τον διαλογισμό και κάποιοι από αυτούς είναι ιδιαίτερα προσιτοί για αρχάριους.




5. Ασκηθείτε

Δεν υπάρχει άνθρωπος που να μη γνωρίζει τα οφέλη της σωματικής άσκησης, αλλά ξέρατε ότι ανάμεσα σε αυτά συγκαταλέγεται και το αυξημένο I.Q. και οι καλύτερες ικανότητες σκέψης και αντίληψης; Έρευνες δείχνουν ότι η αεροβική άσκηση σχετίζεται με τη μείωση του στρες αλλά και τη βελτιωμένη διανοητική απόδοση.



6. Παιχνίδια του... μυαλού

Τα παιχνίδια του νου είναι πολύ ωφέλιμα! Και, προφανώς, δεν εννοούμε τα παιχνίδια που μας παίζει το μυαλό μας ή τα τερτίπια του νου όταν πρόκειται για ερωτικές ή κοινωνικές σχέσεις, πράγματα που όλοι απεχθανόμαστε. Σε αυτή την κατηγορία περιλαμβάνονται τα παιχνίδια που εμπλέκουν την εγκεφαλική λειτουργία, που προκαλούν το νου να λάβει μέρος ενεργά, χωρίς να είναι παθητικός δέκτης κάποιων ερεθισμάτων. Τα παιχνίδια που βοηθούν τις διανοητικές λειτουργίες έχουν το ίδιο αποτέλεσμα στον εγκέφαλο όπως οι ασκήσεις στο σώμα. Τα σταυρόλεξα, το sudoku, τα παζλ, η σύγκριση εικόνων με διαφορές, η ανάγνωση βιβλίων, η απαγγελία, η ενασχόληση με διάφορα χόμπι, όλα αυτά βοηθάνε στο να διατηρηθούν σε υψηλό επίπεδο οι διανοητικές ικανότητες.





7. Ο ρόλος της σωστής διατροφής

Ο ρόλος της σωστής διατροφής τονίζεται από τους ειδικούς κυρίως για τα αποτελέσματα που φέρνει σε σωματικό επίπεδο, αφού προστατεύει από καρδιοπάθειες, διάφορες μορφές καρκίνου και έχει αντιγηραντικές ιδιότητες. Πέρα από αυτά τα πολύ σημαντικά οφέλη, η σωστή διατροφή μπορεί να βοηθήσει και στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου, να βελτιώσει τις διανοητικές επιδόσεις και να βοηθήσει το άτομο να λειτουργήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Επειδή το στρες επιδεινώνει την όρεξη και τις επιλογές φαγητού που κάνει το άτομο, είναι σημαντικό να διατηρεί κανείς μια ισορροπημένη δίαιτα ακόμα και σε περιόδους έντονου στρες, ώστε σώμα και εγκέφαλος να ωφεληθούν.




8. Διαλέξτε ένα καλό βιβλίο

Το διάβασμα αποτελεί μια θαυμάσια απόδραση από το στρες και, από την άλλη, ασκεί τους διανοητικούς... μυς. Είτε πρόκειται για βιβλία αυτοβοήθειας σε κάποιο συγκεκριμένο τομέα, είτε για κάποιο μυθιστόρημα ή αστυνομικό, είτε για ποίηση ή για κάποιο βιβλίο που διδάσκει σε απλά βήματα πώς να κατακτήσετε ένα νέο χόμπι, σε κάθε περίπτωση το καλό βιβλίο αποτελεί μια μοναδική εμπειρία ψυχικού εμπλουτισμού. Με αυτό τον τρόπο μπορεί κανείς να μειώσει το στρες του, να αποκτήσει νέες ιδέες για να τις χρησιμοποιήσει στη συζήτηση στην κοινωνική του ζωή, ενώ παράλληλα βελτιώνει τις διανοητικές του ικανότητες.
health.in.gr





Πως μπορείτε να διαλογιστείτε στην αναπνοή σας

Καθίστε σε μια άνετη στάση με τον κορμό του σώματός σας ευθυγραμμισμένο αλλά χωρίς ένταση.

Κλείστε τα μάτια σας, επικεντρώστε την προσοχή σας στην αναπνοή σας και αισθανθείτε την.

Αναπνεύστε κανονικά, ήρεμα χωρίς να σκέφτεστε τώρα αναπνέω με έναν διαφορετικό τρόπο.

Προσπαθήστε να νοιώσετε μόνο την αναπνοή σας στην άκρη της μύτης σας.

Αισθανθείτε την αναπνοή σας και ξεχάστε κάθε σκέψη.

Κάθε στιγμή που το πνεύμα σας περισπάται φέρτε το πίσω στην αναπνοή σας.

Βαθμιαία θα νιώσετε να εξαφανίζεται το στρες από το σώμα σας και το πνεύμα σας.

Θα βιώσετε βαθιά εσωτερική ηρεμία και γαλήνη.

Μείνετε σε αυτή την γαλήνη ηρεμία για όσο πιο πολύ μπορείτε.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας προσπαθήστε να θυμηθείτε αυτήν την γαλήνη-ηρεμία που νιώσατε στο διαλογισμό.

Αυτόν τον διαλογισμό μπορείτε να τον κάνετε κάθε πρωί πριν ξεκινήσει η μέρα σας αλλά και να τον επαναλαμβάνεται για πέντε λεπτά στο γραφείο ή όπου αλλού θα έχετε την ευκαιρία.

Το σίγουρο είναι ότι μετά από μια τέτοια απλή άσκηση θα έχετε καλύτερη υγεία, καλύτερη συγκέντρωση και θα νιώθετε πνευματική και σωματική ευεξία που θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε καλύτερες σχέσεις.


10 Minute Relax -Music by Paul Collier


10 σχόλια:

mareld είπε...

Τζιβαέρια μου!

Σας αφήνω μερικά όμορφα χαϊκού!

διστάζει καθώς
βγαίνει απ' το μπουμπούκι
το μελισσάκι

τύχη ο ζητιάνος!
γη κι ουρανός τον ντύνουν
για καλοκαίρι

αχ, τρελακρίδα,
πρόσεχε μη σπάσεις τις
δροσοσταλίδες!

σταγόνες βροχής
σταλάζουν στη καρδιά μου
Σ' αυτές πνίγηκα

χόρτα του θέρους:
ό,τι μένει απ' τ' όνειρο
των πολεμιστών

το πολύ φαγητό
θανατώνει την όρεξη
του στίχου

Τα χαϊκού είναι είδος ποίησης που πρωτοεμφανίστηκε στην Ιαπωνία το 16o αιώνα και υιοθετήθηκε στην Ευρώπη στις αρχές του εικοστού. Από εκεί πέρασαν τον Ατλαντικό και έφτασαν να γίνουν πολύ δημοφιλή σε όλο το Δυτικό κόσμο. Στην αυθεντική στιχουργική μορφή τους, τα χαϊκού είναι μικρά ποιήματα από 17 συλλαβές σε τρεις στίχους: o πρώτος στίχος έχει 5 συλλαβές, ο δεύτερος 7 και ο τρίτος 5.

Τα χαϊκού συμπυκνώνουν ευφυΐα και σοφία, που εκφράζονται με λυρική, ή άλλοτε, χιουμοριστική διάθεση, ενώ συχνά υπάρχει το στοιχείο της έκπληξης. Στα χαϊκού σημαντική θέση έχουν η φύση, οι εποχές και τα χρώματα, η ομορφιά των λέξεων και των αντιθέσεων, ενώ το νόημα κάποιες φορές αποκτά δευτερεύουσα σημασία.

Γλυκά φιλιά!

Π.Κ. είπε...

Ευχαριστώ για όλα!

Αλήθεια, τίνος είναι τα Χαϊκού;;; Δεν αναφέρεις.

mareld είπε...

Μοναξιά βάρβαρη
μεθυσμένη
συμφορά σε βάφτισαν


Η αγάπη γεννά
την άνοιξη
το μίσος
τον πόλεμο

Η γραφή λυτρώνεται
με μυστικά άνθη
του χειμώνα

Δεν γνωρίζω τη πηγή..

Καλημέρα!

Tasos είπε...

Πιό καλή η μοναξιά. Δεν πονάει & δεν πληγώνει.
Δεν σκέφτεται ηλιοβασιλέματα η μοναξιά.
Οι καρδιές πάνω στην άμμο έσβησαν με το πρώτο κύμα.

ΙΠΠΟΛΥΤΗ είπε...

Kαρδούλα μου να ξέρεις πως με βοηθάς πολύ με όλα όσα μας μαθαίνεις.
Να είσαι καλά καρδιά μου...

Θωμάς Λιόλιος είπε...

Μμμμμμμμ!!!
Πώς μυρίζει το συρτάρι λεβάντα; Έ, έτσι μου φάνηκε αυτό το σχόλιό σου κυρά του βορρά.
Αντίδωρο, μερικά δικά μου χάϊ-κου, εκτός απο το προσωπικό που σου έστειλα.
(Ζαλίστηκα με τα πολλά σου βλογ και βρήκα κατά τύχη αυτό το σχόλιο. Σου χρειάζονται άραγε τόσα βλογ;)






Γιατί μιλάει
ο άνεμος στα φύλλα;
Αναρωτιέσαι!



Άνθος πορφυρό.
Ταραχή ωκεανού.
Ψηλά στο Βορρά.



Βολβός νούφαρου,
γλιστρά απ'το χέρι μου,
φραγή χειμάρρου.



Δεν χαίρομαι πια
τις ομορφιές του κόσμου
που σε θυμίζουν.



Δώσε όνομα
στο τραγούδι του κούκου.
Σιγά! Δεν ακούω.



Με ξύπνησε το
χάδι του τριαντάφυλλου
στην παλάμη μου.


Νέα σελήνη.
Μα εκείνη την κοιτά
από άλλη πόρτα.



Στέκω στην πηγή.
Μ’ εμποδίζει το φύλλο
να ξεδιψάσω.



Φτερό αγγέλου.
Ρίγησαν τα λουλούδια
του φθινοπώρου.


Χιόνι στα κλαδιά
ζεσταίνει τα σπέρματα
της ροδακινιάς.

ΙΠΠΟΛΥΤΗ είπε...

Θωμά,
για τα blogs που λες, δεν θα μιλήσω για την ίδια,μα είμαι απολύτως βέβαιη πως γνωρίζει πολύ καλα τι κάνει και γιατί το κάνει.

mareld,
θα γράψω εδώ αυτό που σου έχω ήδη πει άλλη φορά...
Εγώ και πιστεύω κι άλλοι πολλοί, χαιρόμαστε κάθε σου ανάρτηση, σε κάθε σου ιστολόγιο.

Συνέχισε καρδιά μου,θα τολμήσω να ζητήσω κάτι παράλογο και άτοπο...
Συνέχισε να ομορφαίνεις την μπλοκόσφαιρα έστω μόνο για μένα...

Μια φανατική τρελή αναγνώστριά σου...
(και όχι μόνο!!!)

Tasos είπε...

Καλησπέρα Μαρινεττάκι & καλό σου μήνα. Δεν θέλω να διανοηθείς να σκεφτείς ότι θα σταματήσεις να κάνεις τις αναρτήσεις σου εδώ στο Διαδίκτυο, επειδή σε κάποιους, κάτι ΔΕν αρέσει. Σε πολλούς ΔΕΝ αρέσουμε όμως πείσμα τους υπάρχουμε. Εχεις κάνει πολλούς συνανθρώπους μας ευτυχισμένους, μα πιό πολύ, (απότι φαίνεται) την φίλη σου τη Ιππολύτη. Αξίζει να γράφεις έστω & για έναν άνθρωπο. Μην νομίσεις ότι θα σταματήσω κι εγώ να σε διαβάζω & να σε κογιονάρω τζογούλα μου. Η ελευθερία της σκέψης & της έκφρασης είναι πανανθρώπινες διαχρονικές κατακτήσεις. Εσύ τουλάχιστον το ξέρεις πολύ καλά. Βάστα. Αγάντα. Διάλεξε όσες θέλεις θεματικές ενότητες να μιλήσεις & να εκφραστείς. Εμείς όλοι μαθητές σου θέλουμε να σε ακούμε. Εγώ ίσως είμαι ο κακός μαθητής, ο ταραξίας & αντιρρησίας, αλλά θέλω να ακούω & την γνώμη σου. Η ταπεινή μου άποψη είναι η πολυφωνία. Πολλές ευγενικές ψυχούλες στο Διαδίκτυο όπως εσείς.... ομορφαίνετε τον κόσμο. Ο Ρίτσος έλεγε... εμείς αδερφέ μου τραγουδάμε όχι για να ξεχωρίσουμε από τον κόσμο, αλλά για να τον σμίξουμε. Ο αγώνας που έχεις αρχίσει θα οκοκληρωθεί με επιτυχία. Εστω & ένας να σωθεί ή να καλυτερέψη την ζωή του.... θα είναι κέρδος. Μέλισσα εσύ του Βορά, άπλωσε τα δώρα σου στο τραπέζι. Κάποιος πεινασμένος θα φάει. Κάποιος διψασμένος για μάθηση θα πιεί. Χαίρομαι που δίνεις πάντα τόσα πολλά. Λυπάμαι που δεν μπορώ να στα ανταποδώσω. Είσαι πολύ ευγενικιά ψυχή. Γνήσια Ζακυνθινιά Κοντέσσα. Σε ζηλεύω που τόσο απλόχερα δίνεις. Ολα τα θέματα σου διαλεχτά. Ενα κι ένα.
Το ψωμί ωρίμασε & είναι έτοιμο για να μπει στον ξυλόφουρνο. Θέλει να χορτάσει πολλούς.
Συνέχισε Φιόρο του Λεβάντε.
Περιμένω να διαβάσω την πιό εξειδικευμένη ανάρτησή σου για τον διαλογισμό. Είμαστε δυό, είμαστε τρεις, είμαστε χίλιοι δεκατρείς. Ειλικρινά φιλαράκι σου.

mareld είπε...

Σας φιλώ!
Και μια αγκαλίτσα
ξεχωριστά στον καθένα..

ΑΣΤΟΡΙΑΝΗ είπε...

Μαρέλντ μου!
Συμφωνώ κι ..επαυξάνω με την Ιππολύτη!

Και για μένα, είσαι απαραίτητη!

και σίγουρα, για πολλούς άλλους που δεν επικοινωνούν τόσο συχνά, μα σε αποζητούν και σε βρίσκουν εκεί, πιστή στο καθήκον!!!

Υγ. Για τα χάι-κου, σωστά γνωρίζεις τι σημαίνουν για τους
Ιάπωνες.
Εμείς, όλοι οι άλλοι oi εκτός Ιαπωνίας, λόγω του ότι έχουμε διαφορετική γραφή και λέξεις (φυσικά), κρατήσαμε μεν τις συλλαβές (σύνολο 17) μα προσθέσαμε τα προσωπικά συναισθήματα.
Το καθαρό "χάι-κου" είναι γύρω από τη φύση και φαινόμενα που την περιβάλλουν.
Τώρα, πλέον, είναι "αναγνωρίσιμα" λόγω... συλλαβών, αλλά όχι πάντοτε επιτυχιμένα.
Αυτά, για τώρα,
Δική σου
Υιώτα